mandag 10. august 2009

...Velkommen til verden...


Jeg har så mange venninner som går gravide, og får barn om dagen så har satt igang med bleiekaker.
Det er utrolig moro. Jeg kjøper libereo bleier i str 3-6 kg, og en slik pakke holder til 2 kaker. Rull så bleiene sammen og ta bånd rundt. Deretter tar jeg en bleie i midten halvveis ned i 1. etg og halvveis inn i 2. etg, for så å pynte med litt blomster. På denne som jeg har laget, har jeg stappa 3 kluter neddi. De blir veldig dekorative synes jeg, og de som fikk denne syntes det var veldig orginalt og morro.
Nå har dere en ide til gaver til de nybakte familiene. Det er bare fantasien stopper deg. Du kan fylle med kremer og bamser, og ellers det du måtte ønske. I bunn har jeg tatt papp og klipt til med hjelp av en bolle og mala med blå maling. Jeg syntes det gjorde seg med et "fat", og det ble litt lettere frakte. ;)
Barselkort er jo også hyggelig.
Kortet festet jeg på kaka da jeg leverte den. Det er et enkelt og greit kort med thickers og klistremerke bokstaver, og en Martha Stewart punch på mønsterarket.

2 kommentarer:

  1. Kjempe nydelig Katrine!! Jeg har tenkt på en slik en lenge, knaskje det blir til en dåpsgave til venninna mi sin sønn ;)

    SvarSlett
  2. Fantastisk flott!
    En slik kake fikk jeg lyst til å lage jeg også!
    Takk for innspirasjon:)

    SvarSlett