tirsdag 20. august 2013

Skolestart

Ja så er sommeren over og ungene har startet på skolen igjen.
For 6 åringene har nok sommeren vært lang
med å vente på første skole dag.
Mens for de litt eldre, så kunne nok ferien vart enda lengre.
Som mor til 3 store unger går de første dagene til
å lære seg ukeplanen deres og følge opp alle
beskjedene som kommer fra skolen.
Og den største jobben for meg er å legge bokbind
på alle bøkene deres.
Ja ALLE bøkene, det vil også si skrivebøkene på vår barneskole.
Med litt hjelp fra storesøster har vi nå gjort ferdig
omtrent alle 24 bøker.
Jeg utfordret meg selv til å gjøre litt ekstra ut av
boka i matte som er favoritt faget til Borgar.

Et stort akvarell ark dekket jeg med Stains i mange farger.
Så stemplet jeg med bakgrunn stempler og noe tekst.

Dekoren må ikke være så høy, men med en stensil og litt gesso så ble jeg fornøyd.
Bokstavene er limet på med flytende lim for at de skal vare lenge.

Måtte bare ha med denne skategutten.
Passet så flott til denne fargerike bakgrunnen.
Håper dere ble inspirert til noe lignende eller en LO av førsteskole dag.
Hilsen DT teamet

tirsdag 13. august 2013

Vinner av [Juli] konkurransen vår

Beklager noe sen trekning her hos oss, men vi har vært litt i feriemodus ;o)

Har foretatt en random trekning, og vinneren ble Linda S med dette flotte kortet:



Vi i Scraphaugen gratulerer så masse !


- Ann Therese

lørdag 10. august 2013

Impulsutfordring: Reise tema

Da er det tid for ny impuls utfordring hos oss. Vi håper dere alle har hatt en fin sommer og at den fortsetter et par uker til;)

Denne gangen er temaet reise.

Det kan være et kort eller lo med reise tema...

Så nå ønsker vi å se hvor dere har vært i verden.



Premien er på 75 kr fra nett butikken ved minst
5 leverte bidrag.

Her kommer litt inspirasjon fra DT.

En dobbel Lo fra Jorunn Elin


En fantastisk opplevelse å skue utover byen herfra,
i tillegg til å se alle disse flotte figurene som skjuler piper og ventilasjonshetter




Jentetur til Abra havn, virkelig en ekte sjørøver opplevelse;)

 Du har frist til 20 august til å lage et flott bidrag!
 


   

    http://new.inlinkz.com//luwpview.php?id=304809" title="click to view in an external page.">An InLinkz Link-up

   

 
 







lørdag 20. juli 2013

Tema artikkel Juli: mange bilder

Da er det tid for en liten tema artikkel.

Det er mange typer bruk av bilder som er på loer for tiden. Enten det er protrett, bilde av favoritt sko eller bilder av en historie som skal skal scrappes, så er det en historie som skal fortelles. Når jeg skal fortelle noe gjennom en lo, er det noen ting som er viktige for meg. Det er dato, skrevet historie og flere bilder som forteller noe.

Det kan feks være fra en ferie, en fest, trampoline hopping, favoritt ting eller rare grimaser. Felles for disse er at det er fra samme tidsrom og samme historie. Da er det enkelt å bruke mange bildere for å dokumentere og ikke minst få frem historien.

En annen måte å få med flere bilder på er å bruke fra forskjellige tidspunkter. Feks et bilde fra hver måned det første året, gravid bilder måneder for månede eller en annen type utvikling. Mange måter å se dette på.

Hver gang jeg ser kort med flere stempeltrykk, gjerne lag på lag, blir jeg imponert. Det finnes så masse forskjellig til å sette sammen. Dette er jo magnolia kjempe gode på. Du finner magnolia stempel trykk i scraphaug butikken.


Så nå håper jeg dere blir inspirert og prøver dere på dette!

Her er litt inspirasjon fra DT.

DT Marit




DT Jorunn Elin






Dere har ennå litt tid til å delta i juli utfordringen, vimpler.
Innleverings frist for den er 31 juli.
Den finner dere her.

Hilsen Dt teamet





onsdag 10. juli 2013

[SUPER] salg


Ja i dag kan du gjøre deg noen kupp. Har på de fleste varer 50%. Tilbudet gjelder ikke for svenske mønsterark, punchere, maskiner eller allerede nedsatte varer :)

Så løøøøp og kjøp !

Impulsutfordring Juli : Vimpler!

Snart  i midten av Juli  og det er sommer, vel i alle fall
på kalenderen.
Denne gangen er det vimpler vi har som Impuls
utfordring her i Scraphaugen, og siden det er  mange som har
sommer ferie har dere helt til 31. Juli som tids frist på å
levere inn  sommer bidrag med vimpler.
Hvorfor ikke bruke sommerferie bildene til å være med på
utfordringen. Håper  mange av dere finner noe til inspirasjon
og vil være med å delta.

Premien er  på  kr. 75  fra nett butikken ved minst
5 leverte bidrag

Laget  en dobbel side LO med forskjellige
typer vimpler

 Her er en  med mange vimpler som henger nedover
laget av reste papir og metall fisker,
og en er  laget som en morsom klesnor

Her er en snor med forskjellige lange  vimpler sammen med
  utklipte skyer. Neste alt bakgrunns papir er også klippet som
store og små vimpler
Material liste: 
 Kartong: Classic Kraft
Div Papir bl.a Theresa Collins 








    http://new.inlinkz.com//luwpview.php?id=290970" title="click to view in an external page.">An InLinkz Link-up

   

Ønsker der all en fin sommer ferie :)
Lagt inn av DT Tone-Lill


mandag 1. juli 2013

Månedsutfordring Juli : sommerblomster

Sommeren er her,
selv om det ikke alltid ser sånn ut når en titter ut vinduet...
Men det blomstrer i alle fall :)

Blomster er vel ganske uunnverlig hos mange scrappere,
og det er mange måter de kan brukes på,
både på kort, LOer og andre papirprosjekter.

I juli har vi sommerblomster som utfordring!
Premie ved minst 5 bidrag er kr 75,- i nettbutikken til Scraphaugen.



Vi er så heldige å bo ved kysten, og det er så mange nydelige plasser å se og oppleve!
Heldig at "Bæste" har båt, så vi kommer oss litt rundt :)

Material liste:Kartong: bazzill kraft
Blomster: div papirblomster
 Mist: Glimmer Mist blue moonlight
Div: osteklut, bling, gesso og stensil.

DT Eddrun

---*---*---

Jorunn Elin

Litt sommer inspirasjon fra meg også.



Du kan levere blomstrende bidrag til denne utfordringen fram til 30.juli kl 23:59!

Hilsen oss i DT teamet.




   

    http://new.inlinkz.com//luwpview.php?id=290969" title="click to view in an external page.">An InLinkz Link-up