tirsdag 22. november 2011

SØM

Denne artikkelen vil vi vise dere hvor mye stilig, flott og tøft det går an å bruke symaskinen til, så her er det bare å finne fram symaskinen og hente inspirasjon fra kort og mange flotte LO'er.

Hege Sinnes har scrappet dette kortet:


Det ble et herrekort hvor jeg har brukt hyssing til å sy med. Å sy på
kort og LO-er blir alltid kult, og om du ikke er den flinkeste syersken
så blir det uansett røft og stilig;)
Ellers har jeg brukt punch fra Martha stewert, knapper, stjernebrads,
dottie ann og perler. Mønsterarket jeg har brukt er egentlig en papirpose
jeg har klippet i:)

Ann Therese har scrappet disse LOene


Her har jeg funnet fram et gammelt bilde av min sønn. På den tiden der var han veldig langhåra og nektet meg å komme i nærheten av ham med saksa Spilte veldig på hjerteknuser temaet på LOen da jeg valgte ark med hjerter på, samt at jeg sydde et hjerte på frihånd med maskin. Jeg tar igjen fargene på bildene på tråden, da jeg synes det er litt viktig ha en rød tråd i prosjektet ( i dette tilfellet da brun hehe). Har brukt ark og blomster fra Prima.





Ein bukett smørblomster

Her er en LO som bare ble til sånn underveis. Jeg hadde plukket fram bildet også sydde jeg bare uten mål og mening med ulike stingtyper;) Tror nok ikke denne siden er helt meg, men sånn ble den nå da ;) Laget blomster av papir i samme fargetone som mønsterarket.


På oppdagelsesferd i Austråttloinn

Denne Loen er eb scraplift av vår tidligere designer Pia. Jeg falt for den med en gang jeg så den, men har ikke funnet riktig bilde, setting etc. Her har jeg laget rammen først ved å sy i ring med symaskin, og deretter ble LOen til underveis. Er så glad i disse stjernene fra QK, og likeledes stjerne bradsen fra Adornit. Har i tillegg brukt ulike fonter for å lage liv i siden.



Verdens fineste bordpynt

Denne LOen er en modnings LO. Bildet er tatt før jula i fjor, og jeg har lenge hatt så lyst til å scrappe bildene. Er det ikke herlig hva disse ungene kan finne på ;) Ta med bil og pepperkakeboks oppe på spisebordet liksom. Den har ligget med ark og bilder på limt i et halvt år, før jeg fikk et innfall om å sy på den. Mønsterarket er stanset ut med Big Shot Pro maskina, og igjen kommer de nydelige stjernene med. Bingokort fra 3ndy papir og ulike font klistremerker. På stjernene er det brukt Crackle paint fra Ranger.


LO 6


Guro har scrappet disse LOene



 Sommerferien gikk i år til Hunderfossen, der fant vi masse gull og gutta fikk gullmedaljer som takk! Her har jeg brukt Magnolia ark, Prima blomster, glimmermist, svart bølgepapp, en kleslapp og jeg har sydd rundt kanten og skrevet tekst.


Her er Nicholas på en stor trampoline som vi fikk lekt oss litt på når vi stoppet på Oppdal på tur til Hunderfossen. Godt å få strekke litt på beina og rørt seg litt etter en lang kjøretur. Her har jeg brukt et ark fra Vibeke Spigseth og sydd rundt bildet og lagd egne vimpler.



Her er Joachim på en liten hoppetur. Her har jeg brukt resteark fra restebunken min, blå bølgepapp og thickers, og sydd rundt kanten og rundt bildet. Jeg har klipt ut sirkler som jeg har satt på LOen.

Håper dere finner inspirasjon om det vi har lagt ut, legg gjerne igjen kommentarer. Det blir vi glade for.

Klem Guro


1 kommentar:

  1. Her var det mye lekkert ja! Søm tar seg fantasktisk godt ut!

    SvarSlett