mandag 6. mai 2013

Konfirmasjonstid


 Ett nytt år er gått, og det er igjen mai og tid for konfirmasjoner :-)
Vi DTene hos Scraphaugen har også kost oss med å lage konfirmasjonskort :-)

 
"Til lykke med dagen,
se oppad og frem,
men tenk deg tilbake
på barndommens hjem.
Se rettferdighet
i det som er sant,
da går det deg vel,
kjære konfirmant."

Hege:

Dette konfirmasjonskortet har jeg laget etter inspirasjon av Anita Hagen :-)
Og denne typen kort har jeg laget mange manger tidligere også, for det er ett flott oppsett,
og det blir alltid så forskjellig utseende ut ifra tema, farger, stæsj og verktøy jeg bruker.




Motivet er fargelagt med Distress Inks.



Pengelommen er en "teknikk" jeg lært av Anita Hagen for flere år siden,
og dette er en pengelomme som er like aktuell fremdeles ;-)



Materialliste:
Mønsterark - Papirdesign "Rosa pioner" og "Ukjente stier"
Bazzill - hvit
Martha Stewart - kantpuncher "Doily Lace"
Stempelmotiv - ukjent
Kort & Godt - tekststempel "Til konfirmanten" (s-206)
 Diverse: halvperler, charms og blomster
Annet: alle kantene er svertet med chestnut roan

Klem fra DT-Hege


Jorunn Elin:

Jeg, DT-Jorunn Elin har funnet et kort på
nettsiden splitcoaststampers som bare måtte prøves.

Når kortet ligger flatt så er målene 15x15 cm.
Dra litt på endene og det åpner seg, men bare med åpning i topp og bunn.
Med denne brette teknikken, så står kortet veldig fint.



Bilde tatt ovenfra.
Tagen jeg har laget til, plasseres på innsiden av dette rommet i en lomme.
Bakpå tagen har jeg laget plass til hvor eventuelt en pengegaven kan festes
og så er det plass til å skrive en hilsen til mottakeren der .




Baksiden er enkelt pyntet med et stempel vers som jeg bruker mye til konfirmantene
Mønster arket fra Papirdesign er like fint på "baksiden"



Matrialliste
Hvit og blå bazill
Mønster ark fra Papirdesign
Charms
stempler

Hilsen DT Jorunn Elin

 
Eddrun:

Jeg har laget et kanskje litt utradisjonelt kort?



Teksten er fra et Pretty Design klippark,
bakgrunnen er laget med stempler, Dylusions mist, stensiler og maling.



På innsiden har jeg festet en lomme for penger,
stemplet og mistet litt med det samme som på fremsiden.

Materialliste:
Bazzill kraft
Hvit maling
Dylusions mist
Murstein stensil
En bit bølgepapp, en tag fra Panduro sprayet med gul Dylusions,
og en lerretbit farget med orange Dylusions
Blomst fra Prima
Tannhjulstempel fra North Star Stamps.
Konfirmasjonsstempel kjøpt hos Scraphaugen

Klem DT Eddrun



"Vi ønsker en fremtid
god som gull,
av hell og lykke,
favnen full.
Gå varsomt,
bruk tiden,
velg riktig vei.
Et liv fylt av glede,
det ønsker vi deg."


Ann Therese:

Konfirmasjonsinvitasjon:

Jeg har i år for første gang konfirmant. Dattera mi konfirmeres 26. mai og ønsket seg blått til den store dagen. Selvsagt liiitt i seneste laget ut, så de ble ikke så avansert som planlagt. Har brukt Spellbinder dies i ulik størrelse for å lage disse. Mønsterark fra Pion Design og stempel fra Kort og Godt.













Har også stemplet litt på konvoluttene.


Pengelommekort:

Jeg har aldri sett disse kortene før jeg bladde i ei bok til venninna til dattera mi. Falt momentant for dette, og det var jo litt morsomt at DT-Hege har laget akkurat samme kort.  Dette er bestillingskort til en gutt.






Med dette så ønsker vi alle konfirmanter (og foreldre) der ute:
GRATULERER med KONFIRMASJONSDAGEN!



2 kommentarer:

  1. Her var det mye flott inspirasjon å finne til å lage konfirmant kort. Så da er det bare for med til å sette i gang :)

    SvarSlett
  2. Så flotte og forskjellige kort vi har laget.
    Tror jeg må prøve det kortet med lomme inni

    SvarSlett