søndag 28. februar 2010

Gøy med ugler!

Linda, Kristin, Inger Synnøve og Silje fikk hver sin pakke med ett utvalg av Adornit sine morsomme ugleark. De fikk også litt forskjellig tilbehør.
Det er gøy å se hvor forskjellig de løste denne oppgaven.




SILJE
Jeg har helt dilla på QK Santa's Workshop sitt julesett, og gikk løs på pakkenmed disse diesene. Først laget jeg en liten avlang uglebok.


Så laget jeg en liten notatbok hvor jeg klippet ut en fugl fra et avmønsterarkene.


Til slutt laget jeg en huskebok til meg selv!


Disse bøkene er veldig enkle å lage - selv sammen med barn. Her har seksåringenmin fått prøve seg på en:



LINDA

Her er resultatet av min pakke.

Jeg som elsker rosa, blonder og glitter, fikk meg virkelig en utfordring av denne pakken her. Oransje, i kombinasjon med brun og grønntoner var ikke mine farger. Pakken lå her lenge før jeg klarte å begynne på den, men når jeg først gjorde det var det bare gøy! Jeg syntes arkene passet best til guttebilder, og gjerne til små gutter. Så da måtte jeg lete i gamle bilder, og det er jo alltid kos når en finner noen som ikke er scrappet før. For dette er bilder fra tiden før digitalkamera her i huset, så da blir de bare scrappet en gang. ;o)





Materialliste:
Mønsterark fra Adornit
Bazzill
Bånd
Bokstaver fra Pink Paislee, Carolees og Adornit
Knapper fra Basic Grey
Hjerte fra Melissa Frances
Blomster



KRISTIN
Jeg var så heldig å få månedskitet denne måneden, det passet veldig bra da jeg hadde noen bilder som kunne gå til disse arkene. De var lekne og lette å jobbe med,jeg har faktisk bare restene igjen av arkene og båndene jeg fikk.
Jeg fikk til to LOer og to kort.

Håper dere blir inspirert til å lage enten LOer eller kort :)

Kristin


Loen "Spent" har jeg brukt mønsterark fra Ardonit, klippet ut ugle og noen sirkler fra et annet ønsterark fra samme produsent,phelbs,thickers fra American craft og klistremerkebokstaver fra Ardonit.
Siste Loen jeg har laget er "8 år-Johannes" Den er laget av det papiret som var igjen... Altså her har jeg brukt:bazzil,mønsterark fra Ardonit,stjerner fra qk, thickers fra American craft, klistremerkebokstaver fra Ardonit.

På kortet "Hurra for deg" har jeg laget et enkelt bursdagskort, her har jeg brukt:bazzil, Mønsterark fra Ardonit,qk stjerner og klistermerkebokstaver fra Ardonit.
På kortet som jeg har kalt" Venn" er det brukt: bazzil, mønsterark fra Ardonit, bånd fra Ardonit, filthjerte og en charms(sol), stempel fra Mo Manning(Nydelig stempel)



Inger Synnøve:
Her kommer mine bidrag laget av Adornit pakken:) Jeg storkoste meg med dissefargene, de ga meg mersmak til å utforske det å bruke farger:) Tusen takk for en flott pakke Det eneste som ikke var i pakken var alfabetet det er i fra Making Memories. Og trærne har jeg kuttet ut i SIZZIX former:) Hilsen Inger Synnøve





torsdag 11. februar 2010

Be my Valentine...

På søndag er det morsdag og Valentines day, og her er en liten inspirasjon til å lage noe hjertelig til din kjære, mor, bestemor, oldemor etc etc :)


Kristin sitt bidrag:


Da står morsdagen for tur og hva passer bedre enn å lage et morsdagskort.Dette kortet skal jeg sende og sammen med kortet skal jeg legge et gavekort på blomster. Håper det vil glede mammaen min!
For å lage kortet har jeg brukt:
Hvit bazzil,mønsterark fra MME og Prima,stempel fra Henglar og stenglar,prima swirls,div blomster,hjerte charms fra kort og godt,Martha Stewart punch,halv perler,brun tursj og cat eye(dark brown)

Inger sitt bidrag:



Materiell-liste til ett valentine kort til en mann:)
- Mønsterark: panduro, vintage Drama Tosca
- Kartong: svart og hvit bazzil
- Blomster: prima
- Metallpynt: kort og godt
- Stempel: kort og godt
- Glitterhjerte: MME
- Blonde:kort og godt
- Sprayet fremsiden med pearl glimmermist
- Fotobildet har jeg skrevet ut ifra pcen

Silje sitt bidrag:



Her er morsdagskortet med litt snacks som moren min får i år. Jeg har brukt Santas Workshop til å lage kortet med, og papir fra restekurven.

mandag 8. februar 2010

Skisse utfordring til DT teamet

Designteamet har fått en skisse-utfordring fra Ann Therese.
Det er mange muligheter til å være kreativ innenfor rammen av en skisse, og vi har fått veldig forskjellige resultater :D




INGER SYNNØVE:
Dette bildet tok jeg av en vakt utenfor en av slottene i Istanbul. Han hadde en stor dolk bak i hånden bak på ryggen og ett gevær i den andre. Han hadde ikke lov å blunke med øynene, kun se rett frem, slik sto de i 20 min hver..




Kjersti:

Jeg valgte å scrappe ett kort etter denne skissen.(jeg har speilvendt skissen på kortet)
Har brukt bazzill dotted til selve kortet.
Mønsterarkene er fra prima. Jeg har har brukt de samme arkene på stempeltrykket.
Stempelet er fra Sarah Kay.
Pusen, huden og håret har jeg malt med glimmer mist.
Bølgepappen har jeg malt med rosa og hit crackle paint.
blonder og bling er fra prima.




Jeg likte skissen så godt at jeg like gjerne scrappet en LO også :)

Bazzill med mønster
Ark fra october afternoon
Snøkrystaller fra Heidi Swapp
Bokstaver fra American craft (thickers) og Adornit
Glimmermist; Frost




Katrine:

tirsdag 2. februar 2010

VINNER AV BLOGG UTFORDRINGEN!

Det kom inn 10 FLOTTE bidrag til innspirasjons-utfordringen som vi har hatt her på bloggen.
Og vi har trukket en heldig vinner som får denne premien av Scraphaugen.



Og vinneren ble: WENCHE!!! Gratulerer!

Tusen takk til alle dere som deltok, det var gøy å se så mye forskjellig som innspirerte dere!

lørdag 23. januar 2010

Stjerneteget blir scrappet

Vi hadde ett nettmøte i begynnelsen av januar. Vi snakket om diverse utfordringer og da var jeg så lur og ropte nesten ut "scrapp en LO om deg selv og ditt stjernetegn". Som sagt så gjort. Her ser dere bidragene ifra meg og de andre designerne:)
Inger Synnøve.

Jeg fant en side der de hadde skrevet masse fakta om tyren som jeg skrev ut. Jeg krøllet arket og sotet det med oldpapir og weathered wood fra Distress Ink. Mønsteraket jeg har brukt er fra Bella bell Bildet har jeg limt opp på bølgepapp. Jeg har ikke limt bølgepappen fast på arket under slik at jeg kan løfte opp bilde og lese faktaen om Tyren. Så har jeg printet ut ett bilde av en tyr og raspet litt rundt kantene på det. Båndet er ifra scraphaugen. Fuglener ifra prima og det samme er blingen:) Overskriften er i thickers og de småbokstavene er ifra ADORNit Carolees Creations.


Kjersti:
Dette synes jg var en morsom oppgave å løse. Jeg viste ikke så mye om stjernetegnet mitt fra før, så det var interessant å lære litt om det. Jeg valgte å plukke ut noen av de elementene som jeg synes kjennetegner meg.
Jeg har brukt hvit bazzill, websters mønsterark, QK fiesta, blonde, prima blomster og perler.






Kristin:
Da jeg skulle scrappe en LO av stjernetegnet mitt ble det endel leting på nett,men fikk da også vite mye om steinbukken.
Jeg valgte å ta utgangspunkt i noen av kjennetegnene til steinbukken. Resten av kjennetegnene/egenskapene skrev jeg rundt LOen.Da scanningen var ferdig vistes ikke dette så godt- desverre.
Det jeg har brukt på denne LOen er: hvit bazille,reste mønsterark fra ulike produsenter, thickers fra American crafts-giggles,Martha stewart punch,dymo,svart penn.


Katrine: Jeg er løven og jeg passer ganske godt til det som står, er nok en typisk løve, har scrappet temaet tidligere, men alltid arti med BOM synes jeg. Har tatt et bilde som dattra mi på 3 har tatt av meg som jeg digger. Ellers bare brukt div ark og bokstaver. Og rubons bokstaver på bildet.

Linda:
Jeg er skorpion, og printet ut en tekst jeg fant på nettet om Skorpionen.
Mønsterket er Lilac Breeze fra Prima Marketing, bling fra Prima, et par blondebiter, knapp fra Basic Grey, blomst fra Prima, bokstavene er fra Thickers og Adorn it.


Scrapper du ditt eget stjernetegn og linker i innlegget her før 15.02.10. så gir det ekstra poeng i vintercupen.

søndag 17. januar 2010

Blogg UTFORDRING!!

Vi på Scraphaugen har bestemt oss for å bruke bloggen mere aktivt for å vise dere det kreative arbeidet som designerne gjør.
Dette feirer vi med å lage en egen blogg-utfording!

Scrapp ett prosjekt innspirert av dette bildet. Det kan være en LO, ett kort, sjokoladeeske e.l.
Legg ditt bidrag i bloggen din - og legg igjen en link i kommentarfeltet.
Om du ikke har blogg kan du sende bidraget ditt på mail: post@scraphaugen.no

Vi trekker en vilkårlig vinner bland de som deltar.
FRIST: søndag 31.01 klokka 22.00.

Premien er:

Her er hva design teamet har fått ut av å bli inspirert av bildet:

Linda:
Det som inspirerte meg, var vinteren og fargene. Bildet lignet på vinteren vi har ute nå, kaldt og fint vær!
Jeg fant mønsterark i sarte vinterfarger, fra K&Company og Penny Lane.
Bokstavene er fra Thickers, perler og bling fra Prima. I tillegg har jeg på et par blondebiter, noen snøkrystaller og bølgepapp malt med gesso og sprayet med glimmermist silver.
Jeg har også brukt glitterlim i sølv på kantene av bølgepappen.


Inger Synnøve:
Jeg ble inspirert av fargene i bildet.
Hvit bølgepapp
Dabbermaling: blå/turkis og hvit+ litt glimmermist
Brads fra Karen Foster
Bling fra Prima
Bokstaver fra American Crafts og Making Memories


Katrine:

Jeg tok utgangspunkt i fargene og laget en C&S LO, kun med blonde, en pebbels fra Prima og noen små rubons bokstaver. Tittelen har blitt til med div alfabet fonter.

Kristin:
Når jeg så dette inspirasjonsbildet var det stemningen og vinteren som ga meg inspirasjon. Her har det vært kaldt og fint vær så lenge, gamlestua vår har vært ned rimet mange ganger. "Fine" stua vår som står på småbruket vårt sies å være fra 1700 tallet. Så da jeg så inspirasjonsbildet, tenkte jeg på stemningen som ligger omkring vår gammel stue. Her har jeg brukt:Bazzil,mønsterark fra Maja design,gammel bokside,blonder og bånd,qk-snøfnugg, raindrops, cat eye-dark brown,thickers,ardonit alfabokstaver



Kjersti:
Jeg har latt meg innspirere av treet og selve stemingen på bildet.
Jeg har brukt Bazzill kraft kartong, Maya design juleark, QK Flirt og en resteblonde.


Silje:
Jeg fikk julestemning av dette bildet, jeg. Og bildet fikk meg til å tenke på hytta. Så jeg har scrappet et bilde fra da vi hadde bakedag på hytta før jul. Og så ble jeg inspirert av det hvite og svarte i bildet, og har holdt meg til disse. Jeg har brukt Quickutz Biography, mønsterarkbit fra Maja Design, halvperler og Bazzill.


torsdag 14. januar 2010

Epic Six


Etter flere måneder med venting er nå endelig det nye flaggskipet til QK på plass i butikken. De sendes ut fortløpende til dere som har bestilt, men det er også flere igjen til dere som ikke har forhåndsbestilt.