onsdag 4. juli 2012

Clean and Simple


Alt du trenger for å lage en nydelig og gjennomført layout er bilder, lim, papir og bokstaver! Det trenger ikke være avansert for å være flott. Når man scrapper det vi kaller ”clean and simple” – som kan oversettes med ”rent og enkelt”, er bildene og historien bak i fokus. Selv om tanken er å bruke mindre av alt – så ekskluderer det ikke bruk av pynt og ”moteprodukter” – man bruker det bare i mindre skala.
Viktige momenter som skal være med i stilen clean and simple er, balanse, repetisjon, den visuelle trekanten, avstand og "White space". Hvis du ble nysgjerrig på å lese mer om disse momentene kan du gå inn på denne linken og lese mer om hvert punkt i en eldre artikkel vi har skrevet.



DT- Bodil

Clean and simple er ikke min sterkeste side, men jeg prøver likevel på det innimellom. 
Clean and simpel betyr enkelt og med rene linjer. Her er det bildet/ historien som settes i fokus. Det er mye luft, altså åpne flater, på layouten. Litt pynt må det da også være, men ikke for mye. 

 Her er en LO jeg har lagd i Clean & Simple.


Materialer jeg har brukt på denne:

 Rød og brun Bazzill
 Maske - Tattered angels 
Svart mist - Dylusions
 Tre - TH dies
 Kakeserviett - Panduro 
Bånd - american Crafts 
Blondestrikk.
 Blomst - Prima 
Kleshenger charm og kjole - Kuttut
 Metallramme og pebbles - Nille
 Bokstaver - Basic Grey


DT - Guro


Her er min clean and simple LO. Lærte dette oppsettet på et kurs jeg var på til Ann Therese, og synes det er veldig enkelt og fint.Her har jeg tatt utgangspunkt i den visuelle trekanten og repitisjon med tre hjerter og tre bling i ventre hjørne. Bildene kommer i fokus og det er ikke så mye annet pynt på denne LO'en.





Materialliste:

Kvit kartong, mønsterark fra Prima- Firefly, QK alfabet - Espresso som er trykket ut i bølgepapp, QK hjerter trykket ut i bølgepapp og tre rosa bling.


Ann Therese sin C&S LO:


Jeg elsker egentlig å scrappe denne stilen fordi jeg synes bildene kommer fram på en unik måte. Men nå er det så lenge siden jeg scrappet C&S at denne satt langt inne.
Jeg har brukt :
Bazzill Bling- Grå ( Tiara)
Dotted Swiss - Pepper 
Sølv hjørner fra Kort og Godt
QK- Flirt Spring set
Pebbles

Legg gjerne igjen en kommentar, det blir vi veldig glade for.

Klem fra DT - Bodil og Guro og Ann Therese

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar