fredag 10. februar 2012

Valentines dag - alle hjerters dag



St. Valentinsdagen, på norsk også kalt alle hjerters dag, markeres 14. februar som en feiring av kjærlighet   og romantikk. Dagen feires særlig i engelskspråklige land ved å kjøpe gaver og sende kjærlighetsbrev eller -kort, ofte anonymt.

Valentinsdagen har blitt feiret i England siden 1600-tallet. De hentet ideen fra myten om Den hellige Valentin  (Valentinus). Valentin ble fengslet etter at den romerske keiseren Claudius II  truet med fengsel og dødsstraff for dem som ikke avsverget seg kristendommen. Valentin ville ikke avsverge sin gud, og ble derfor steinet til døde i 273 e. Kr. Før Valentin ble drept, skrev han et brev til sin kjære Julia og bad henne holde seg til Gud. Han undertegnet med «… fra din Valentin».

Den kristne feiringen av dagen kan ha røtter i romersk feiring av gudinnen Juno , som representerte kvinner og ekteskap, og starten på Lupercaliafestivalen, en fruktbarhetsfest som begynte 15. februar.

Designteamet fikk i utfordring å scrappe noe til denne dagen, og vi valgte å ha "vennskap" som tema i år.

Hege Sinnes har scrappet dette nydelige kortet:



Jeg har laget et vennskapskort til valentine. Jeg har brukt papirer fra 3ndypapir som du finner i butikken. Border puncher fra Martha Stewart, Spellbinder ramme, perler, metall-hjørner og bånd. Fargelagt med copics.






Ann Therese har laget en LO av sin sønn og seg " Vi e venna sainnt mamma"
















Ola på 3 år har vært veldig opptatt de siste månedene av dette med venner og hvem som er venner med ham. Og er de ikke så bære venner akkurat der og da så har han snappet opp et uttrykk fra TV - " dæme dårli tapera" LOL
På denne LOen har jeg brukt et herlig mønsterark -Noras Sommerkjole fra serien Barbeint til  Poppy Design. Deretter har jeg stanset ut et hvitt Bazzill Dotted ark på Big Shot Pro maskinen som står i butikken, fritt til bruk eller til bestilling av utstansede dies ( rammer, hjerteboks, snøfnugg boks, puslespill brikker etc)
Har malt over med Glimmer Mist og Glimmer Glam. Diverse pynt har fått en omgang med maling og Crackle Paint. Om man kombinerer krakkeleringsmaling med glittermaling får man spennende effekter. Osteklut, masse små svarte perler, paljettbånd og pynt fra Tim Holzt er benyttet. Blomsten er fra Prima og har fått en god runde med svart glitter maling. Fonten er laget fra ulike produkter; chipboards, klistremerker fra Adornit og Love Elsie og thickers. Stanset ut Tag fra Magnolia


Jeg koste meg utrolig masse med å lage denne LOen med masse maling, stæsj og pynt. La barnet komme fram i deg når du scrapper noen ganger. Det er utrolig gøy ! 
- Ann Therese







Her kommer en LO som Guro har scrappet.


kjærester+venner =sant


Dette bildet er tatt når jeg og kjæresten min var på tur til Grand Canaria i okotber 2011. Med en ny liten verdensborger i magen ble dette en tur vi vil huske lenge ,og har mange minner fra. Min beste venn og kjæreste. Kjenner det at dette bildet betyr mye for meg, og jeg ble selv veldig fornøyd med denne lo'en. Happy valentines day

Materielliste:
Mønsterark fra Fabscrap - high tea pink floral
tags sprayet med glimmermist
bølgepapp
blomster fra Prima
blad fra kort og godt
nåler - ukjent
hvit mosegummi trykt ut i QK alfabet Cheek a dee
QK swirl
Kjøpt i scraphaugen sin nettbutikk.

Hilsen fra Guro

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar