lørdag 1. desember 2012

1. desember

"Vi nisser, vi nisser teller dager i desember.
Og hvilken dag i desember er det idag?
Det er første desember, det er første desember.
Det er første desember i dag.
Vi nisser, vi nisser i låver, fjøs og skjul,
vi gleder oss til jul.
Fa-la-la-la-hei! Fa-la-la-la-hoi!
Vi gleder oss til jul."


Tradisjon tro så kommer det en julekalender fra oss designerne denne desember også. Hver dag kommer det til å bli lagt ut en artikkel med noe spennende i. Gled dere, for her kommer det mye lekkert og mange flotte tilbud fra nettbutikken til scraphaugen, det gjelder å følge med.
 
Desember er en måned med mange forventinger, både for liten og oss som er litt større. Ekstra stas å se de spente barneøynene gløde når de ser kalenderen sin, og alle de forventningene de har til desember måned. I alt mas, stress, vasking, kjøping av gaver og baking, er det viktig å sette av tid til å kose seg og slappe av sammen med familie, barn og venner.

Jeg har som første luke i adventskalenderen pyntet fyrstikkesker. Jeg har tenkt å gi bort noen slike til jul, som en liten oppmerksomhet til noen jeg bryr meg om. En får fyrstikkesker i alle forskjellige størrelser og fasonger, så jeg har pyntet to store og en liten. Koste meg når jeg lagde disse og har en plan om at det skal bli en juleaktivitet som jeg skal gjøre sammen med gutta mine. Inspirasjon for å lage disse har jeg hentet fra de flotte mønsterarkene jeg har fått kjøpt hos Scraphaugen. 



 






På disse fyrstikkeskene har jeg brukt:


Ark: Pion design Tomten kommer, Pion design Julegran 3andy Tiril Tagsark  , Julebilletter

Pynt: bling, blomster og blader fra WOC, osteklut, bølgepapp, glitterlim


Klem fra DT - Guro







2 kommentarer:

  1. Så flotte fyrstikk esker.
    Fint pyntet.

    SvarSlett
  2. Noen skikkelig flotte fyrstikkesker!! Disse trenger ikke gjemmes i en skuff nei, de kan trygt ligge framme. :)

    SvarSlett