onsdag 5. desember 2012

5. desember

 
Julekort er postkort med julehilsen og julemotiv som sendes til slekt og venner ved juletider.
 
Julekort er noe du sender til venner og familie for å vise glede eller takknemlighet, eller bare for vise at man er glad i dem.
 
Jeg har kost meg med å lage årets første julekort, og så får jeg håpe at jeg får tid til å lage flere julekort før jul ;-)
For meg så blir det naturlig å lage julekort med engler eller nisser.
 
 
Først ut er et staffelikort i blått:

 Avlangt julekort med engler:

Julekort med litt annen bretting enn jeg ellers lager:


Steampunk-julekort:

Og til slutt har jeg med tre "Til og fra"-lapper.
 
Produkter jeg har brukt:
Mønsterark fra Papirdesign, 3ndy og et ark med kongler jeg er usikker på.
Bazzill: brun, hvit, rød og kraft.
Englemotiv fra utklippsark.
Pynt: halvperler, hvit blonde, bånd, photo corners, metallhjul, snøfnuggcharms, juleblomster.
Verktøy: Martha Stewart punch kvist, glimmer mist.
Stempel: Sarah Kay, North Star, Kort og God, Stampotique og Stempelglede.
 
 
Vi hos Scraphaugen ønsker dere en flott 5. desember!
Førjulsklem fra DT-Hege

2 kommentarer:

  1. Flotte julekort Hege!! Og jeg er helt enig med deg; engler og nisser passer veldig fint på julekortene. :) Klem.

    SvarSlett
  2. Nydelige kort.
    Kult det steampunk kortet. Uvanligt med herligt å prøve noe nytt

    SvarSlett